المحضار مرآة عصره (( رياض باشراحيل ))مركز تحميل سقيفة الشباميحملة الشبامي لنصرة الحبيب صلى الله عليه وسلم
مكتبة الشباميسقيفة الشبامي في الفيس بوكقناة تلفزيون الشبامي

العودة   سقيفة الشبامي > إستراحة السقيفه > سقيفة الفكاهه
سقيفة الفكاهه يقول المثل إضحك تضحك لك الدنيا ، إذن هنا المكان المناسب !!


نكت مضحكة جدا

سقيفة الفكاهه


إضافة رد
قديم 12-02-2017, 01:11 AM   #1
هدى بوزيد
حال جديد

افتراضي نكت مضحكة جدا

- مرة واحد ماشي مع خطيبته وآخر انسجام فقالها : عارفة إيه هو الحب وإيه الجواز؟
قالته : لا . قالها: الحب زى النجوم الجميلة اللي في السماء. قالتله : طب والجواز؟
قالها: دى البلاعة اللي واحنا بنبص على النجوم بنقع فيها.

- نكت مضحكة الزوجة: إيه الورقة اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها سوسو؟ الزوج: يا بنت الحلال، ده اسم الحصان اللى بنشجعه في السباق الزوجه صدقته وراحت لحالها... بعد اسبوع، الزوج قاعد في أمان الله يقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة على راسه!! الزوج: خير يا بنت الحلال في إيه تاني؟؟ الزوجة: "حصانك على التليفون".

- نساء العالم اتحدن وقررن أن لا يقوموا بأي أعمال في المنزل وبعد أسبوع تجمعوا ليعرفوا النتائج إلاضراب..فقالت الزوجة الفرنسية : أنا قلت لجوزي ميشيل أنا مش هعمل حاجة في البيت الأسبوع ده كله وقالت : أول يوم ما شوفتش حاجة تاني يوم ما شوفتش حاجة تالت يوم بدا يغسل ويمسح وقالي "أنتي بتتعبي أوي يا حبيبتى". وقالت الزوجة الانجليزية: أنا قلت لجوزي أنا مش هعمل حاجة خالص في البيت الأسبوع ده.. أول يوم مشوفتش حاجة تاني يوم بدا يعمل الأكل تالت يوم عشانى وغدانى برة. جت المصرية وقالت: أنا قلت لأبو العيال أنا مش هعمل حاجة في البيت الأسبوع دة وقالت أول يوم ما شوفتش حاجة تانى يوم ما شوفتش حاجة تالت يوم بدأت أشوف شوية بعيني الشمال.

- مرة دكتور دخل عنبر في سراية المجانين لقى واحد بيخبط دماغه في الحيطة سأل الممرضة ماله ده؟ قالت أصله كان بيحب واحدة ومتجوزهاش دخل العنبر اللي بعده لقى واحد بيضرب نفسه بالشبشب قالها وده ماله قالت ما هو دا اللي اتجوزها.

- واحد متجوز وقاعد في البيت وبيبص كتير في عقد الزواج مراته قالت له: بتبص في عقد الزواج ليه يا حبيبي؟ قالها: عمال بدور على ام تاريخ إنتهاء العقد موش لاقيه.
التوقيع :
موقع عنايتي و نكت عربية من افضل المواقع العربية .
  رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


Loading...


Powered by vBulletin® Version 3.8.8, Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir
Ads Management Version 3.0.1 by Saeed Al-Atwi

new notificatio by 9adq_ala7sas